lørdag den 25. juli 2009

Hvorfor denne blog?

En god måde at komme i medierne på er at offentligøre resultatet af en undersøgelse. En undersøgelse der i mange tilfælde udelukkende er blevet lavet for at kunne levere stof til et politisk angreb. Alt for ofte videregiver medierne disse partsindlæg fuldstændigt ukritisk, eller giver måske endda sensationsskruen en ekstra tand. Jeg bliver vred og irriteret hver gang jeg oplever dette.

Hvad gør man så? Skriver et læserbrev til avisen? Skriver til journalisten? Brokker sig til sine omgivelser? Alt sammen udmærkede løsninger, men jeg har valgt at bruge vreden som et afsæt til at entre blogverdenen. Igennem længere tid har jeg lagt stødende aviser til side, og vil nu - i fuldstændig vilkårlig rækkefølge - omdanne disse til blogindlæg. Som en positiv sideeffekt vil det også gøre min bolig mere rydelig.

Langt de fleste indlæg vil tage udgangspunkt i gratisaviserne. Det skyldes ikke at de er specielt skyldige - mange af artiklerne vil også kunne findes i betalingsaviserne - men ganske enkelt at jeg ikke længere holder avis. Jeg får mit nyhedsfix via avisernes online udgaver, og en gennemlæsning af gratissprøjterne i bussen. En gang imellem suppleres der med en rigtig vis, som jeg har samlet forskellige steder - lufthavne, tog, arbejdet.

Der vil ikke komme indlæg vedrørende tv nyheder. Dem har jeg forlængst opgivet af hensyn til mit blodtryk. Desuden får man flere og bedre nyheder på kortere tid ved at læse en avis. Måske vil der komme noget fra teksttv - det læser jeg stadigvæk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar